فال چکاوک ثبت نام برای گرفتن تک نیت رایگان

تاریخچه فال قهوه

فال قهوه یکی از روش‌های پرطرفدار فال‌گیری و پیشگویی با استفاده از ته‌ماندهٔ قهوه ی نوشیده شده‌است. معمولاً برای این کار از قهوه ترک استفاده می‌کنند.
خواندن علایم چای و قهوه به نام تاسیوگرافی (Tasseography) شهرت دارند که از لغت عربی «طاسه» به معنای فنجان گرفته شده‌است. فال بینی با قهوه به خصوص در میان اهالی یونان، ایران، ارمنستان، روسیه و یوگسلاوی رواج دارد.
فال‌گیری با قهوه در کشورها و مناطق جهان راه و رسم‌های گوناگونی دارد، ولی عموماً به این ترتیب است که بخش بیشتر مایع قهوه را می‌نوشند و مخلوط غلیظی از قهوه و آب در ته فنجان می‌ماند. فنجان را روی نعلبکی برمی‌گردانند. پس از مدتی آن را برمی‌دارند و فال گیر به شکل‌هایی که در ته فنجان درست شده نگاه می‌کند و با اشاره به شکل‌ها که آن‌ها را به انسان و حیوان و درخت و چیزهای دیگر تشبیه می‌کند نکاتی را در مورد زندگی و گذشته و حال و آیندهٔ کسی که قهوه را خورده بیان می‌کند.

فال قهوه همواره از جذاب ترین موارد طالع بینی می باشد و این علاقه با گسترش روزانه مصرف قهوه در جهان روز به روز در حال بیشتر شدن است.انجام فال در واقع روشی می باشد که از آن برای آگاهی از آینده استفاده می شود و یا به عبارتی دیگر از فال برای آگاهی یافتن از اطلاعات و پیشامدهای آینده  انسان ها استفاده می شود که ممکن است این کار با چای،  آسمان و نقش و نگارهای آسمانی و ستارگان موجود در آن، کارت های بازی، حتی قهوه انجام شود.

همیشه دانستن گذشته و آینده برای بشر دارای جذابیت بوده است. انسان ها همیشه در طول تاریخ به دنبال دانستن آینده بودند که این کنجکاوی گاهی با سرگرمی همراه بوده است.

تاریخچه اولین افرادی که فال قهوه را انجام دادند :

شاید برایتان جالب باشد که بدانید فال قهوه را اولین بار عرب ها به ویژه مردمان یمن و عربستان انجام دادند. همچنین دانه های قهوه اولین بار توسط همین مردمان کشف شد.

برخلاف تصوری که ممکن است داشته باشید شناسایی و آغاز مصرف قهوه توسط ساکنان اروپای غربی و آمریکا در قرن ۱۸ صورت نگرفت!  بلکه در وین ۱۶۸۳ هنگامی که ترکان مجبور به شکستن محاصره وین شدند ۵۰۰ گونی قهوه را برجا گذاشتند. یک تاجر لهستانی ازاین قهوه استفاده کرد و اولین خانه برلین را تاسیس کرد.

برخی افراد فال قهوه را مطلق به چینیان می دانند.  به این صورت که در زمان های بسیار قدیم در چین راهبان بودایی هنگامی که در ظروف مخصوصی چای می نوشیدند علامت ها و نشانه های ایجاد شده روی ظروف چایشان را تعبیر و تفسیر می نمودند و این تعابیر را بیان گر آینده ی آن افراد و یا خودشان می دانستند.

به همین دلیل برخی افراد بر بر اساس همین دیدگاه چینی ها ، تصور دارند که بعد ها عرب ها سعی کردند با استفاده از دانه های قهوه و نوشیدن قهوه و تعبیر اشکال ایجاد شده بر روی ظروف  قهوه، به تعبیر و تفسیر آینده ی خودشان بپردازند.

تک نیت رایگان در تلگرام