فال چکاوک ثبت نام برای گرفتن تک نیت رایگان

استخاره با قرآن؛ چگونه با قرآن استخاره بگیریم؟

استخاره با قرآن

روش های استخاره با قرآن

روش های استخاره با قرآن فال چکاوک ،استخاره در لغت به معنی از خداوند طلب خیر کردن است و در اصطلاح نوعی دعا است در انجام امری که خیر و شر آن بر انسان پوشیده است. در واقع استخاره به معنای خواستن خیر و خوبی از خداوند است که انسان‌های مومن هنگامی که در کاری درنگ و تامل دارند و خیر و صلاح کار خود را نمی‌دانند، به استخاره توسل می‌جویند.

انواع استخاره

استخاره انواع مختلفی دارد مثل استخاره مطلق، استخاره مشورتی، استخاره قلبی، استخاره با تسبیح و استخاره با قرآن که در این مطلب به بررسی استخاره با قرآن می‌پردازیم.
توجه به این نکته ضروری است که استخاره مختص زمانی است که مسئله‌ای با تفکّر و اندیشه، و حتّی با مشورت کردن با افراد خبره و صاحب نظر نیز روشن نشود در غیر این صورت استخاره کردن، اشتباه است از استخاره‌های مکرّر در یک چیز باید پرهیز کرد در استخاره‌های مکرّر، همان استخاره اوّل معتبر است و بقیّه اعتباری ندارد.

بیشتر بخوانید:

دعای افزایش رزق و روزی 

فرق استخاره با سرکتاب گرفتن چیست؟

زمان شروع تاثیر دعا یا طلسم 


روش اول استخاره با قرآن


از حضرت رسول (ص) روایت شده که، چون به قرآن استخاره می کنید، بعد از طهارت و گرفتن وضو، سه بار قل هو الله احد بخوانید و سه بار بر محمّد و آل او صلوات بفرستید و سپس قرآن را بردارید و این دعا را بخوانید: “اَللّهُمَّ اِنّى تَفَأَّلْتُ بِکِتابِکَ، وَ تَوَکَّلْتُ عَلَیْکَ، فَاَرِنى مِنْ کِتابِکَ ما هُوَ مَکْتُومٌ مِنْ سِرِّکَ الْمَکْنُونِ فـى غَیْبِـکَ”

روش های استخاره با قرآن

خدایا به کتاب تو تفأّل مى زنم (استخاره مى کنم) و بر تو توکّل مى کنم، پس تو نیز از کتاب خود، آنچه در نهان غیب تو پنهان است، به من نشان بده آن گاه قرآن را باز کنید و مطلب خود را در سطر اول صفحه سمت راست مشاهده کنید.


روش دوم استخاره با قرآن


مرحوم سیّد بن طاووس در کتاب «فتح الأبواب» نقل کرده است. که براى استخاره، قرآن را بردارید و نخست این دعا را بخوانید: “اَللّهُمَّ إِنْ کانَ فِی قَضائِکَ. وَقَدَرِکَ، أَنْ تَمُنَّ عَلى اُمَّةِ نَبِیِّکَ، بِظُهُورِ. وَلیِّکَ وَابْنِ بِنْتِ نَبِیِّکَ، فَعَجِّلْ ذلِکَ وَ سَهِّلْهُ. وَ یَسِّرْهُ وَ کَمِّلْهُ، و اَخْرِجْ لِی آیَةً. اَسْتَدِلُّ بِها عَلى أَمر فَأَئْتَمِرَ. أوْ نَهْـى فَأَنْتَهی فِی عافِیَـة”

روش های استخاره با قرآن

استخاره با قرآن

خدایا اگر قضا و قَدَرت این است که با ظهور ولیّت و فرزند پیامبرت بر امّت رسول خدا، منّت گذارى، پس در ظهورش تعجیل و راهش را سهل و آسان قرار ده و براى من آیه اى بیرون آور که یا در آن امرى باشد. که انجامش دهم و یا نهى باشد. که ترکش کنم به عافیت و تندرستى. سپس حاجت و مشکل خود را عنوان کنید. و آن گاه قرآن را باز کنید.

پس از آن هفت ورق بزنید در ورق هفتم، صفحه سمت چپ، هفت سطر را بشمارید. و در سطر هفتم مطلب خویش را از آن آیه، دریابید.


استخاره با قرآن باید توسط چه کسانی انجام شود؟


استخاره با قرآن باید توسط افراد آشنا با مفاهیم قرآنی صورت پذیرد، زیرا مفاهیم قرآن برای هر کسی قابل فهم نیست. و باید فرد مورد نظر با قرآن، علوم قرآن، تفسیر و … آشنا باشد. و با قرآن مأنوس بوده و زبان قرآن را بفهمد، چون فهم قرآن از مباحث بسیار پیچیده‌ای است.

که ابزار خود را می‌طلبد، و آن آشنایی با قرآن، علوم قرآن، تفسیر و … است. که آن هم، در اختیار کسانی است. که سال‌ها با قرآن مأنوس بوده و زبان قرآن را می‌فهمند. بنابراین، این مسئله دارای فرمول خاصی نیست که بشود آن را به راحتی آموخت و به آسانی اجرا نمود.

کسی که با قرآن استخاره می‌کند، باید دارای شرایط و ویژگی‌های خاصی باشد تا نتیجه درست حاصل شود. کسی که با قرآن استخاره می‌گیرید، باید باتقوا باشد و از همه مهم ‌تر با مفاهیم قرآن آشنایی داشته باشد.
اگر شخص از مفاهیم قرآنی چیزی نداند و فقط برای استخاره به قرآن متوسل شود، نمی‌تواند از آیات برداشت درستی داشته باشد. همچنین مفاهیم قرآن آنقدر پیچیدگی دارد که هر کسی قادر به فهم آن‌ها نیست.
پس یکی از شرایط کسی که استخاره می‌کند، این است که با قرآن، علوم قرآن و تفسیر قرآن آشنا باشد و به عبارتی دیگر زبان قرآن را بفهمد.

روش های استخاره با قرآن

استخاره با قرآن


نکته: کسی که با قرآن استخاره می‌کند، باید پاک و مطهر باشد و از تمام پلیدی‌ها دور باشد. یکی از آداب استخاره با قرآن این است که قبل از استخاره، باید وضو داشته باشید.

زمان مناسب برای گرفتن استخاره با قرآن

روز شنبه تا وقت ناهار و پس از ظهر تا عصر، روز یکشنبه از صبح تا ظهر و از عصر تا مغرب، روز دوشنبه از صبح تا طلوع آفتاب، و از ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر و از ساعت ۴ بعد از ظهر تا وقت عشا، روز سه شنبه از ظهر تا عصر و پس از عصر تا وقت نماز عشا، روز چهارشنبه از صبح تا ظهر و پس از عصر تا وقت عشا، روز پنج شنبه از صبح تا طلوع آفتاب و پس از ظهر تا نماز عشا روز جمعه از صبح تا طلوع آفتاب و بعد از ظهر تا عصر.

نتیجه گیری

درمورد استخاره کردن باید توجه کنید که اگر مسئله‌ای با وجود تمام تفکر و اندیشه و حتی مشورت کردن با متخصصین آن مسئله، باز هم روشن نشد و جای تردید داشت، می‌توانید استخاره کنید، اما اگر آن مسئله با فکر و تأمل قابل حل باشد و یا با مشورت کردن بتوان به پاسخ رسید، استخاره جایی ندارد و اشتباه است.
همچنین باید دقت کنید که در یک کار به طور مکرر استخاره نکنید، چون استخاره مکرر وارد نیست و همیشه نتیجه استخاره اول درست است و بقیه استخاره‌هایی که در ادامه انجام می‌شود اعتباری ندارند.

برای فال و طالع تک نیت رایگان  چکاوک کلیک کنید

فال چکاوک

ایدی تلگرام : Chaakkavvakk@

تک نیت رایگان در تلگرام