فال چکاوک ثبت نام برای گرفتن تک نیت رایگان

تفاوت طلسم و دعا

طِلِسم نوشته‌ای از کلمات و اشکال و ارقام و جداول است که دعانویسان و جادوگران و فال‌بینان، بسته به میزان ماندگاری مورد نظرشان، روی کاغذ و تکه فلز و پوست و حیوانات نقش می‌کنند.معمولاً طلسم را بسته به عنصر وجودی شخصی که طلسم برای او نوشته می‌شود می‌نویسند. طبق تعاریف استادان علوم غریبه عنصر وجودی هر انسان می‌تواند آب، خاک، باد یا آتش باشد و طلسم شخصی را که مثلاً عنصرش آب است در رودخانه، دریا یا چاه می‌اندازند. معمولاً در نوشتن طلسم از جدول اعداد ابجد کبیر و صغیر استفاده می‌کنند.

تفاوت دعا و طلسم :

تفاوت مهم میان دعا و طلسم این است که دعا را به زبان مرسوم و کامل می‌نویسند، ولی در طلسم کلماتی از دعا را با حروف ناخوانا، خط و نقطه و حروف شکلی می‌نویسند و به همین دلیل فهم نوشته‌های روی آن برای همه ممکن نیست.ام واژه طلسم از یونانی (τέλεσμα) به عربی (طِلَسم و جمعش طلاسم) و فارسی وسپس به زبان‌های اروپایی مانند انگلیسی (talisman) راه یافته‌است.

انواع مشهورترین طلسمات ایرانی عبارتند از :

نظرقربانی ، ببین و بترک، زبان ماهی ، مازو، طلسم وان یکاد ، هفت مهره، دندان ببر، تربت‌دان ، سم آهو، ناخن گرگ، گوز غلاغ، قاپ گرگ و دعای ام الصبیان

معمولاً طلسم را بر ابزاری که هماهنگی و همخوانی با موضوع دارند، ایجاد می‌کنند. در طلسم سیاه که برای از بین بردن شخص از آن استفاده می‌کنند، معمولاً مجسمه مومی شخص مورد نظر را درست کرده و بعد از آماده کردن فضای مناسب این عمل، سوزاندن بخورات، و خواندن ذکرهای مناسبه که روح عامل را در تجمیع انرژی‌ها و هیجانات لازمه یاری نماید، عامل با شمشیری که مخصوص این کار تهیه کرده سر مجسمه مومی را در لحظه قطعی از بدن جدا می‌نماید. ملاحظه می‌شود که در قتل عادی و مادّی هم از شمشیر و بریدن سر استفاده می‌شود.

یکی از تفاوت های دعاوطلسم این است که وقتی شما دعا میکنید خدا با توجه به مصلحت

کار برای شما حاجتتان را درست میکند ولی در طلسم فقط ان کار انجام داده میشود.

مثلا در طلسم بختگشایی فقط مهم است که شما ازدواج کنید ومهم نیست با چه آدمی (چه بد چه مومن چه کافر) ولی در دعای بخت گشایی خدا با توجه به مصلحت شما ازدواج شما را فراهم میکند.

تک نیت رایگان در تلگرام