فال چکاوک ثبت نام برای گرفتن تک نیت رایگان

چاکرا درمانی

چاکرا درمانی
چاکرا درمانی

چاکرا درمانی | انسان در بدن خود هفت چاکرا دارد که هر کدام از نام، رنگ، حالت خاصی برخوردار می باشد و برای عملکرد درست چاکراها در بدن باید به پاکسازی چاکراه ها بپردازیم.

فال چکاوک

چاکراها به دو صورت هستند؛ چاکراهای اصلی و چاکراهای فرعی

چاکراهای اصلی

این چاکرا به قسمت هایی از بدن گفته می شود که انرژی در حال چرخش است و در واقع اعضای اصلی و حیاتی بدن را کنترل می کنند که به آن ها انرژی گفته می شوند. در صورت بیمار و ضعیف شدن بدن این چاکراها عملکرد درستی ندارند و انرژی بدن از کار می افتد.

چاکرا درمانی | چاکراه اصلی

چاکراهای فرعی

این چاکرا به قسمت های کوچک بدن تعلق دارد و در واقع بخش های کم اهمیت بدن را کنترل می کنند.

چاکرا درمانی

انواع چاکراهای بدن عبارتند از:

  • چاکرای ریشه
  • چاکرای خاجی
  • چاکرا خورشیدی
  • چاکرا قلب
  • چاکرا گلو
  • چاکرا چشم سوم یا پیشانی
  • چاکرا فرق سر

چاکرا درمانی چیست؟

هنگامی که چاکراها مسدود شوند، فرد باید با مشکلات و رنج ناشی از این مسدود شدن زندگی کند و نمی‌تواند به هسته این چاکراها دسترسی پیدا کند. چاکراها چرخ دنده‌های داخلی هستند که حرکت می‌کنند و انرژی را به سمت بالا و پایین هسته تنظیم می‌کنند و در زمان مسدود شدن به درستی عمل نمی‌کنند. این امر باعث ایجاد حالت تدافعی، ناراحتی و در نهایت بیماری، اعتیاد یا رفتارهای ناکارآمد می‌شود.

چاکرا درمانی ، چاکرا تراپی و یا به قول برخی‌ها درمان چاکراها به جسم، روان انسان و جریان نیروی زندگی در نتیجه فعالیت‌های گذشته نگاه می‌کند. از آنجا که هر یک از چاکراها حاوی یک کلید مهم برای باز کردن قفل نیروی زندگی هستند، چاکرا تراپی از ریشه کن کردن این برنامه‌های ناخودآگاه، انتقال انرژی به مکان‌های جدید بدن استفاده می‌کند و نه تنها درک و آگاهی را به ارمغان می‌آورد، بلکه باعث حس زندگی و آزادی بیشتر می‌شود.

چاکرا درمانی

روشهای چاکرا تراپی

برای دست یابی به تعادل در چاکراها با یادگیری چگونگی رفع انسداد چاکراه ها می‌توان از طیف گسترده ای از روشها استفاده کرد. اکنون ما به برخی از رایج ترین و قدرتمندترین آنها خواهیم پرداخت. شما می‌توانید از آنها در کنار هم استفاده کنید، یا می‌توانید یک یا دو موردی که به بهترین شکل با نیازهای شما هماهنگی دارند را انتخاب کنید.

۱. پاکسازی چاکراها با مدیتیشن

اگر به دنبال مدیتیشن برای ایجاد پاکسازی چاکراهای خود هستید، می‌توانید از مراقبه چاکرای زیر که مناسب مبتدیان است استفاده کنید. این روش، مدیتیشن آسان، کارآمد و قدرتمند است.

به سادگی این مراحل را دنبال کنید، حداقل ۳۰ ثانیه به هر یک اختصاص دهید تا بهبود چاکراها را تسهیل کنید.

به یک مکان آرام و ساکت بروید. چند دقیقه در سکوت بنشینید، نفس عمیق بکشید. به خودتان اجازه دهید تنشی را که از بدن شما بیرون می‌آید احساس کنید و تلاش کنید به طیف وسیعی از احساساتی که حس می‌کنید توجه کنید.
یک مراقبه چاکرای مناسب، همه هفت چاکرا را درگیر می‌کند. کار را از پشت شروع کنید، یک چراغ قرمز درخشان و گردان را در آنجا تصور کنید. احساس کنید که این نور هماهنگ با تنفس شما حرکت می‌کند.
تمرکز خود را به محلی که دقیقاً زیر ناف قرار دارد تغییر دهید، این بار تصور کنید که یک نور روشن نارنجی گرم در آنجا می‌چرخد ​​و این ضربان هماهنگ با ریتم تنفس شما رخ می‌دهد.

چاکرا درمانی

بالای ناف خود به اندازه یک سانتی متر حرکت کنید. این مکان جایی است که اغلب احساس عشق، اضطراب یا هیجان خواهید کرد. در آنجا یک نور نارنجی بچرخید.
به مرکز سینه خود توجه کنید و در آنجا یک چراغ سبز روشن را تصور کنید. اگر حس می‌کنید که هنگام تنفس باید کف دست را روی این قسمت قرار دهید، این کار را انجام دهید.
روی شکاف گلو خود تمرکز کنید، این بار یک چراغ آبی که در حال چرخش است و با تنفس شما حرکت می‌کند را تصور کنید.
به فضای بین پیشانی خود فکر کنید. این محل نمایانگر چشم سوم شماست. در اینجا یک چراغ نیلی را مشاهده کنید که با چرخش پر رنگ تر می‌شود.
سرانجام، یک نور ارغوانی که از بالای سر شما خارج می‌شود را تصور کنید، این نور شما را به انرژی جهان پیرامون خود متصل می‌کند.

چاکرا درمانی | مدیتیشن

۲. آروماتراپی و چاکراها

آروماتراپی یا همان رایحه درمانی یک روش درمانی موثر و قدیمی می‌باشد. در آروماتراپی هدف درمان بیماری های مختلف به کمک رایحه گیاهان دارویی معطر می‌باشد. جالب است بدانید برای باز شدن هر چاکرا یک رایحه فوق العاده قدرتمند در طبیعت وجود دارد. که در زمان مدیتیشن و مراقبه می‌توانید از عود یا روغن آن‌ها استفاده کنید.

آروماتراپی برای چاکرای بدن بسیار موثر است و چاکراها را می توان با استفاده از رایحه انواع گیاهان طبیعی پاکسازی نمود و مشکلات روحی و روانی بدن را حل کرد. در بررسی رایحه درمانی و چاکراها پی می بریم که رایحه درمانی یکی از روش های بسیار کاربردی و مفید برای تعادل سازی چاکرای بدن است.

۳. نمک درمانی در چاکراها

نمک درمانی در چاکراها به دلیل خواص معدنی نمک ها می‌تواند تاثیرات خیلی زیادی بر روی چاکراها بگذارد. همانطور که می‌دانید نمک ها قدرت بسیار بالایی در پاکسازی انرژی منفی و گرفتگی های چاکرا های بدن دارند و می‌توانند تک تک چاکراهای هفت گانه را به سرعت از هرگونه انرژی منفی پاکسازی کند.
در صورت استفاده از نمک درمانی و شستشوی بدن با نمک می توانید انرژی منفی را پاکسازی نمایید. این انرژی های منفی در چاکراهای بدن دفن شده اند که باید برای پاکسازی آنها از نمک درمانی استفاده شود و بعد از پاکسازی چاکراها، بدن از این انرژی های منفی و حالت های روحی و روانی بد خلاص خواهد شد.

چاکرا درمانی

در واقع انرژی های منفی همان دیوها، شیاطین می باشند که باعث می شود انسان مشکلات زیادی در زندگی روزمره خود داشته باشد و دچار بیماری های زیادی شود.

عملکرد نادرست چاکراها نشان از وجود انرژی منفی و سیاه در فرد می باشد که برای مقابله با آن و از بین بردن آن باید از نمک درمانی استفاده شود.

آب نمک درمانی یک راه حل ساده برای پاکسازی چاکراها می باشد اما خیلی قدرتمند است و در مقابل انرژی های ناپیدا مضر سیاه قوی است و می تواند به راحتی آنها را از بین ببرد.

بهترین روش و ساده ترین روش شستشوی بدن و پاکسازی چاکراها با نمک، استفاده از حمام آب نمک و اضافه کردن آن به روتین هفتگی شما می‌باشد.

چاکرا درمانی | نمک درمانی

۴. چاکرا تراپی با تغییر رژیم غذایی

برای متعادل کردن و باز کردن چاکراها، ابتدا مشخص کنید که کدام یک از آنها مسدود هستند و بسته به نوع چاکرایی که می‌خواهید روی آن کار کنید، غذاها و گیاهان متناسب را مصرف کنید. در زیر مواد غذایی مفید برای باز کردن چاکراهای مختلف را آورده‌ایم:

چگونه چاکرای ریشه را باز کنیم

با رژیم غذایی مناسب مانند ولیک (یا ولیگ که یک میوه کوهی است)، توت فرنگی، گوجه فرنگی، تمشک

تغذیه مناسب برای چاکرای ساکرال

جعفری، پرتقال، فلفل رنگی.

تغذیه برای باز شدن چاکرای سوم

بابونه، موز، لیمو.

برای باز کردن چاکرای قلب چه بخوریم

عصاره پوست لیمو، سبزیجات سبز، سیب سبز.

تغذیه برای چاکرای گلو

مریم گلی، زغال اخته، توت سیاه.

باز کردن چاکرای چشم سوم

سبزی‌های نیلی رنگ مثل ریحان بنفش، میوه صنوبر.

باز کردن چاکرای هفتم

آویشن، بادمجان، انگور قرمز.

تغذیه یکی از روش‌های بسیار خوبی برای چاکرا درمانی است. اگر عادت کنید که طیف گسترده ای از رنگ‌ها را در مواد غذایی خود ترکیب کنید (مثلاً در سالادهای میوه، ماکارونی و سوپ‌ها)، می‌توانید به تعادل همه چاکراهای خود در طول هر وعده غذایی کمک کنید.

برای فال و تک نیت رایگان چکاوک کلیک کنید

فال چکاوک

آیدی اینستاگرام: _pishgoo_@

تک نیت رایگان در تلگرام