فال چکاوک ثبت نام برای گرفتن تک نیت رایگان

طالع بینی و خصوصیات متولدین ماه ها

طالع بینی و خصوصیات متولدین ماه ها
طالع بینی و خصوصیات متولدین ماه ها

طالع بینی و خصوصیات متولدین ماه ها | متولدین هر یک از ۱۲ ماه سال دارای یکسری ویژگی‌های بارز رفتاری و اخلاقی هستند که به طور نسبی در اکثر افراد هر ماه مشترک است. در ادامه خواهید دانست که خودتان یا عزیزان‌تان دارای چه خصوصیات اخلاقی و شخصیتی پر رنگی هستید.

اما آیا واقعا این طالع بینی و خصوصیات متولدین ماه ها درست است و با اخلاق و شخصیت شما همخوانی دارد؟

معمولا افراد هر ماه خصوصیات اخلاقی مشترکی دارند!

این جمله سبب می‌شود تا افراد خودشان را با این طرز تفکر سرگرم کنند که احتمالا فلان خصوصیت اخلاقی مختص آن‌ها است یا خیر، اما در کل شاید این حرف‌ها و شنیده‌ها جدی باشد و یا صرفا جنبه طنز و سرگرمی داشته باشد.

طالع بینی و خصوصیات متولدین ماه ها

طالع بینی و خصوصیات متولدین ماه ها
طالع بینی و خصوصیات متولدین ماه ها

عناصر چهارگانه چیست و چه رابطه‌ای با شخصیت افراد دارد؟

به باور بسیاری ادیان و مذاهب، آدمی از ترکیب چهار عنصر آتش، خاک، هوا و آب ساخته شده است. تمامی انسان‌ها این چهار عنصر را در وجود خود دارند اما میزان آن در هر فردی با دیگری متفاوت است.

همین تفاوت باعث می‌شود تا عنصر هر شخص با شخصی دیگر فرق داشته باشد و مشخصه‌های رفتاری آن‌ها را از هم تفکیک کند.

به زبان دیگر این‌طور گفته می‌شود که تمامی انسان‌های روی کره خاکی از ترکیب چهار فاکتور گرما، سرما، خشکی و رطوبت تشکیل شده‌اند. ترکیب این موارد با هم یکی از عناصر وجودی انسان را تشکیل می‌دهد و عناصر چهارگانه نام دارند که در ادامه هر عنصر را توضیح داده‌ایم:

معرفی عناصر چهارگانه
گرما + خشکی = عنصر آتش
گرما + رطوبت = عنصر هوا
سرما + خشکی – عنصر خاک
سرما + رطوبت = عنصر آب

طالع بینی و خصوصیات متولدین ماه ها


این چهار عنصر در کنار روح عناصر اصلی تشکیل‌دهنده وجود انسان هستند. البته گفتنی است که ابو علی سینا در کتاب قانون گفته که دو عنصر سنگین، یعنی خاک و آب، سازنده‌ی اعضای بدن هستند و دو عنصر سبک، یعنی آتش و هوا، روح آدمی را تشکیل داده‌اند.

باید بدانید که این دیدگاه عامیانه نیست و درک صحیحی از عالم هستی را به انسان نشان می‌دهد. به این صورت که خاک، نماینده‌ی حالت جامد، آب نمادی از حالت مایع و هوا یادآور حالت گازی است که این سه در کنار هم ماده را تشکیل می‌دهند.

آتش را هم نماینده انرژی می‌دانند که تغییرات به وجود آمده در ماده و حالات آن را توصیف می‌کند.

شخصیت، شناسی طالع بینی و خصوصیات متولدین ماه ها


شناخت خصوصیات افراد همواره برای خیلی‌ها جذاب بوده است. برخی خصوصیت های انسان ها گویی با ماه تولد ایشان تناسب بسیاری دارد. مثلا همگی متولدین ماه تیر خصوصیاتی دارند که در دیگر ماه ها خیلی کمتر به چشم می‌خورد. یا اصلا به چشم نمی‌خورد. بعضی معتقدند این امر به دلیل ویژگی‌های فصلی ( آب و هوایی ) زمان تولد فرد است. برخی دیگر به طالع بینی ماه ها معتقدند و به علم ستارگان و حتی ماورا باور دارند. بد نیست معنی اسم ماه تولد خود را نیز بدانید.

نماد ماه تولد فروردین ماهی ها:

متولد: نوزاد طبیعت
سمبل: قو
شعار: من هستم
ستاره حاکم: مارس (مریخ)
عنصر وجود: آتش
شخصیت: کاردینال
فلز وجود: آهن
سنگ خوش یمن: الماس، یاقوت
رنگ محبوب: قرمز، صورتی روشن
عدد خوش یمن: ۹
گل محبوب: رز سرخ
روز مبارک: سه شنبه

فروردین ماهی‌ها معمولاً به خاطر جسارت بالایی که دارند؛ مورد ستایش قرار می‌گیرند. آن‌ها مدیر هستند و اعتماد به نفس این را دارند که بدون هیچ ترسی شرایط را رهبری کنند. معمولاً در زندگی مشترک مدیریت را به دست می‌گیرند و همین باعث می‌شود که دیگران غبطه این ویژگی شان را بخورند و توجهات رمانتیک زیادی را هم جذب می‌کنند.

استعداد منفی: پیدا کردن سوژه برای بحث و دعوا

استعداد مثبت: خلاقیت و ذوق بسیار یکی از شاخص‌های مهم در شخصیت فروردین ماهی‌هاست و استعدادهای فراوانی در آن‌ها نهفته است از این رو می‌توانند در رشته‌های مختلف و انواع ورزش‌ها موفق شوند.

نماد ماه تولد اردیبهشت ماهی‌ها:

متولد: طفل شیرخوار طبیعت
سمبل: گاو نر
شعار: همه چیز مال من است.
ستاره حاکم: ونوس (زهره)
عنصر وجود: خاک
شخصیت: ثابت
فلز وجود: مس
سنگ خوش یمن: یاقوت کبود
رنگ محبوب: آبی آسمانی، صورتی، بنفش
عدد خوش یمن: ۶
گل محبوب: رز صورتی
روز مبارک: جمعه

یکی از ویژگی‌های مهم اردیبهشتی‌ها جذابیت شان برای همسر‌شان است. آن‌ها به شدت برای شریک زندگی خود جذاب هستند و خیلی هم از لحاظ رابطه زناشویی افراد گرمی هستند. اردیبهشتی‌ها یک حس آرامش و پایداری را به رابطه می‌دهند و به همین دلیل همسرشان نمی‌تواند حتی کوتاه‌ترین دوری از آن‌ها را تحمل کند. این ویژگی اردیبهشت ماهی‌ها برای اکثر افراد جذاب و ستودنی است.

استعداد منفی: شکنجه کردن خودشون با فکر برای اتفاقات گذشته

استعداد مثبت: بسیار به جزئیات و ریزه کاری‌های کار توجه می‌کنند و از این رو در کار‌های دستی و هنری و همچنین آشپزی بسیار خلاق و موفق هستند.

فال چکاوک

نمادهای ماه تولد: (خرداد)


متولد: کودک طبیعت

سمبل: دوقلوها

شعار: من فکر می‌کنم.

ستاره حاکم: مرکوری (عطارد)

عنصر وجود: هوا

شخصیت: راوی

فلز وجود: جیوه

سنگ خوش‌یمن: زمرد کبود

رنگ محبوب: زرد، سبز، آبی

عدد خوش‌یمن: ۵

گل محبوب: کاملیا

روز مبارک : چهارشنبه

خرداد ماهی‌ها معروف به این هستند که شخصیت‌شان تغییر می‌کند، اما در کنار آن‌ها خسته نمی‌شوید. آن‌ها می‌توانند خیلی سرگرم کننده و اجتماعی باشند و گاهی اوقات هم کاملاً جدی می‌شوند. در واقع هر حسی که داشته باشند را انتقال می‌دهند، اما به هر حال انسان‌های شاداب و سرزنده‌ای هستند و کنجکاوی زیادی برای کشف محیط اطرافشان دارند.

استعداد منفی: شیطنت در هر زمینه‌ای! میشه گفت کلا مستعد بر این کارن

استعداد مثبت: نکته جالب در استعدادیابی متولدین هرماه این است که خردادی‌ها تحت کنترل سیاره عطارد هستند و منطقی و باهوش هستند.

نمادهای ماه تولد: (تیر)


متولد: تازه بالغ طبیعت

سمبل: خرچنگ

شعار: من احساس می‌کنم.

ستاره حاکم: ماه

عنصر وجود: آب

شخصیت: کاردینال

فلز وجود: نقره

سنگ خوش‌یمن: مروارید

رنگ محبوب: سایه‌ای از رنگ‌های خاکستری و آبی و سبز

عدد خوش‌یمن: ۲

گل محبوب: بنفشه، لی لی

روز مبارک: دوشنبه

بعضی افراد از این که با احساسات‌شان مواجه شوند، می‌ترسند، اما هیچ تیرماهی از این موضوع نمی‌ترسد. هنگامی که آن‌ها وارد یک رابطه احساسی می‌شوند به اندازه کافی صداقت عاطفی دارند. آن‌ها افرادی هستند که هم شما را درک می‌کنند، هم به شما اعتماد می‌کنند و هم در لحظات سخت کنار تان هستند به همین دلیل معشوقه‌ی یک تیرماهی بودن از دید بقیه، خوش شانسی محسوب می‌شود.

استعداد منفی: بررسی کردن مشکل و پیدا نکردن راه حل و عصبی شدن

استعداد مثبت: تیرماهی‌ها بسیار خلاق هستند و استعدادخوبی در بازیگری و معماری دارند. متولدین اولین ماه تابستان بسیار گرم و صمیمی برخورد می‌کنند و می‌توانند دوستی بسیار خوب و دلسوز برای شما باشند. آن‌ها وفادارند و استعداد خوبی در نگهداری و محافظت از عشق دارند.

نمادهای ماه تولد: (مرداد)


متولد: جوان طبیعت

سمبل: شیر

شعار: من اراده می‌کنم.

ستاره حاکم: خورشید

عنصر وجود: آتش

شخصیت: ثابت

فلز وجود: طلا

سنگ خوش‌یمن: یاقوت زرد

رنگ محبوب: رنگ‌های غروب خورشید

عدد خوش‌یمن: ۱

گل محبوب: آفتابگردان

روز مبارک: یکشنبه

مرداد ماهی‌ها عاشق مهمانی رفتن هستند. آن‌ها خیلی خوب لطیفه تعریف می‌کنند و دیگران را شاد می‌کنند. افراد مختلفی را به خودشان جذب می‌کنند و همیشه دور و بر آن‌ها شلوغ است بطوری که برخی میگویند، مرداد ماهی‌ها مهره مار ذاتی دارند. اگر بخواهید زمانی را با مرداد ماهی‌ها خلوت کنید، احتمالاً برایتان سخت باشد که موقعیت مناسبی را پیدا کنید.

استعداد منفی: کراش زدن و بیخیال شدن! مدام هیجانی شدن

استعداد مثبت: نکته جالب توجه در استعدادیابی متولدین هرماه این است که استعداد متولدین اواسط تابستان می‌تواند در زمینه اینفلوئنسری مد و فشن، سبک زندگی و برنامه ریزی باشد. از آنجایی که همچون ستاره هستند می‌توانند توجه افراد را به خوبی جلب کنند.

طالع بینی و خصوصیات متولدین ماه ها

طالع بینی و خصوصیات متولدین ماه ها
طالع بینی و خصوصیات متولدین ماه ها

نمادهای ماه تولد: (شهریور)


متولد: بالغ طبیعت

سمبل: فرشته

شعار: من تجزیه و تحلیل می‌کنم.

ستاره حاکم: ولکان و مرکوری

عنصر وجود: خاک

شخصیت: راوی

فلز وجود: پلاتین

سنگ خوش‌یمن: عقیق سبز

رنگ محبوب: سایه‌ای از خاکستری، سبز، نقره‌ای

عدد خوش‌یمن: ۵

گل محبوب: Forgetmenot

روز مبارک: چهارشنبه

شهریور ماهی‌ها در مورد اشخاص مختلف و موضوعات مختلف نظرات خوبی دارند، روی هر مسئله‌ای تمرکز می‌کنند و تا جایی که بتوانند از آن چیزی یاد می‌گیرند. این افراد خوش فکر هستند، تجزیه تحلیل خوبی دارند، مهارت حل مسئله و مشکل در آن‌ها بسیار بالاست. اگر مشکلی دارید که نیاز به یک راه حل دارد، قطعاً یک شهریور ماهی می‌تواند به شما کمک زیادی کند و بهترین همراه و شریک برای شما باشد. او در زندگی مشترک هم با قدرت زیاد به همسرش کمک می‌کند و مشکلات را کنار می‌زند.

استعداد منفی: استرس گرفتن و به منفی‌ترین داستان‌ها فکر کردن

استعداد مثبت: استعدادیابی متولدین هر‌ماه به این نکته اشاره دارد که این افراد برنامه ریزی می‌کنند و به دنبال اطلاعات هستند و به راحتی می‌توانند آن‌ها را کنار هم قرار دهند و راه حل مناسبی را پیدا کنند. به چیز‌های کوچک توجه می‌کنند و به راحتی می‌توانند تمام موارد را کنار هم بچینند.

نمادهای ماه تولد: (مهر)


متولد: با آرمان ازدواج

سمبل: ترازو

شعار: من تعادل برقرار می‌کنم.

ستاره حاکم: ونوس (زهره)

عنصر وجود: هوا

شخصیت: کاردینال

فلز وجود: مس درخشان

سنگ خوش‌یمن: الماس، اوپال

رنگ محبوب: بژ، قهوه ای

عدد خوش‌یمن: ۶

گل محبوب: رز سفید

روز مبارک: جمعه

مهر ماهی‌ها به شدت مهربان هستند. همیشه احساسات دیگران را در نظر می‌گیرند. همیشه عدالت دارند. تعادل را رعایت می‌کنند و از اینکه دیگران رفتار آن‌ها را نپسندند، نمی‌ترسند و کار درست خودشان را انجام می‌دهند. همچنین انسان‌های متعهدی هستند، بنابراین رابطه با مهر ماهی‌ها رابطه خوبی خواهد بود و پایدار باقی می‌ماند، زیرا به شدت وفادار هستند.

استعداد منفی: راضی کردن همه افراد و ضربه زدن به خودشون

استعداد مثبت: نقاشی و یا انگیزه دادن از جمله استعدادهای پنهان مهرماهی هاست. افرادی بسیار متعادل هستند و با آرامش خاصی که دارند می توانند به راحتی مذاکره کننده های خوبی باشند. بر رعایت عدالت تاکید دارند و با این کار می‌توانند آدم‌های اطراف خود را راضی نگه دارند.

نمادهای ماه تولد: (آبان)


متولد: با آرمان …

سمبل: عقرب

شعار: من آرزو می‌کنم.

ستاره حاکم: پلوتو

عنصر وجود: آب

شخصیت: ثابت

فلز وجود: آهن

سنگ خوش‌یمن: سیلیس

رنگ محبوب: قرمز تیره

عدد خوش‌یمن: ۹

گل محبوب: ارکیده، رازقی

روز مبارک: سه شنبه

آبان ماهی‌ها خصلت مرموزی دارند و با سیاست عمل می‌کنند و با ترفند خودشان در رابطه رمانتیک مدیریت می‌کنند و حتی به گونه‌ای عمل می‌کنند که ویژگی‌های منفی شان هم برای طرف مقابل جذاب باشد.

استعداد منفی: ظاهر رو در هر شرایطی حفظ کردن ولی از درون به در و دیوار شک کردن و در آخر ثابت کردن این شک

استعداد مثبت: در استعدادیابی متولدین هرماه آبان ماهی‌ها طراحی مسابقه یا طراح داخلی از استعدادهای نهفته متولدین وسط پاییز است.

فال چکاوک

نمادهای ماه تولد: (آذر)


متولد: با آرمان کسب اطلاعات

سمبل: اسب با سیمای انسان

شعار: من می‌بینم.

ستاره حاکم: ژوپیتر (مشتری)

عنصر وجود: آتش

شخصیت: راوی

فلز وجود: قلع

سنگ خوش‌یمن: فیروزه

رنگ محبوب: ارغوانی

عدد خوش‌یمن: ۳

گل محبوب: میخک

روز مبارک: پنج شنبه

آذر ماهی‌ها به دنبال خطر و ماجراجویی هستند. آن‌ها عاشق کشف کردن و سفر کردن هستند و شاید در ارتکاب جرم شریک خوبی محسوب شوند. همیشه نیمه پر لیوان را می‌بینند؛ حتی اگر بدترین اتفاقات رخ داده باشد و انرژی مثبت آن‌ها به همه انتقال پیدا می‌کند.

استعداد منفی: بعضی وقتا شوخی رو از حد می گذرونن و حوصله بقیه رو سر میبرن.

استعداد مثبت: کشف و شهود و کار‌های شبیه به شعبده بازی از استعدادهای متولدین آذر ماه است که می‌توان آن‌ها را روانشناس خوبی دانست.

نمادهای ماه تولد: (دی)


متولد: با آرمان تجربه کردن

سمبل: بز

شعار: من به کار می‌گیرم.

ستاره حاکم: ساترن (زحل)

عنصر وجود: خاک

شخصیت: کاردینال

فلز وجود: سرب

سنگ خوش‌یمن: عقیق رنگارنگ

رنگ محبوب: سیاه، قهوه ای

عدد خوش‌یمن: ۸

گل محبوب: ماگنولی

روز مبارک: شنبه

دی ماهی‌ها قابل اعتماد و اطمینان هستند و همیشه خوبی‌های شما را می‌بینند و این یک ویژگی مثبت بسیار بزرگ در آن‌ها است و شما همیشه می‌توانید روی صبوری، متانت و تواضع آن‌ها حساب کنید.

استعداد منفی: تو شرایط بد نمی‌تونن تصمیم درستی بگیرند.

استعداد مثبت: از آنجا که افرادی صادق و با اخلاق هستند، سخت کوش و متمرکز عمل می‌کنند، استعداد خوبی در تجارت و روزنامه نگاری دارند. برای رسیدن به اهداف خود بسیار متمرکز عمل می‌کنند و با پشتکار به تمام خواسته‌های خود می‌رسند.

نمادهای ماه تولد:(بهمن)


متولد: با آرمان ایده آلیستی

سمبل: مرد و دلو

شعار: من می‌دانم.

ستاره حاکم: اورانوس

عنصر وجود: هوا

شخصیت: ثابت

فلز وجود: اورانیوم

سنگ خوش‌یمن: یاقوت کبود

رنگ محبوب: آبی آسمانی

عدد خوش‌یمن: ۴

گل محبوب: نرگس

روز مبارک: شنبه

بهمن ماهی‌ها تا جایی که بتوانند به هم نوع خود کمک می‌کنند و اقداماتی را انجام می‌دهند تا دنیا را به جای بهتری تبدیل کنند. آن‌ها انرژی خود را صرف کمک کردن به دیگران می‌کنند. در رابطه؛ شنوای خوبی هستند و همیشه به همسر خود یاری می‌رسانند.

استعداد منفی: تو تحقیق و بررسی معمولا نتیجه نمی‌گیرند و گیج میشن.

استعداد مثبت: استعداد پنهان بهمنی‌ها می‌تواند استندآپ کمدی باشد. بهمنی‌ها دقیقا افراد مقابل خود را می‌شناسند و می‌توانند مطابق با آن رفتار کنند و در صدد تغییر افراد و کار‌ها نیستند.

نمادهای ماه تولد: (اسفند)


متولد: با آرمان تفویض

سمبل: ماهی

شعار: من باور دارم

ستاره حاکم: نپتون

عنصر وجود: آب

شخصیت: راوی

فلز وجود: تشعشعی از فلزات مصنوعی

سنگ خوش‌یمن: زمرد

رنگ محبوب: سایه آبی و سبز دریایی

عدد خوش‌یمن: ۷

گل محبوب: لی لی، بنفشه

روز مبارک: پنجشنبه

اسفند ماهی‌ها با کسانی که مشکل دارند، بسیار خوب همدردی می‌کنند و درد و مشکل شما را به خوبی درک کرده و آن را حس می‌کنند؛ بنابراین افراد دلسوزی هستند. شاید بتوان گفت اسفند ماهی‌ها در بین بقیه ماه‌ها رمانتیک‌ترین هستند و برای جلب رضایت همسرشان هر کاری که از دست شان بربیاید را انجام می‌دهند.

استعداد منفی: حس خوب و فرصت دوباره به همه دادن ولی اخرش رکب خوردن!

استعداد مثبت: در علم استعدادیابی متولدین هرماه؛ اسفند ماهی‌ها می‌توانند در زمینه عکاسی، نویسندگی، شعر گفتن و طراحی داخلی بسیار موفق عمل کنند و خواسته‌ها و تصورات خود را به خوبی ترسیم نمایند.

طالع ماه‌‌های تولد

طالع‌بینی بر اساس ماه تولد شیوه‌ای از طالع بینی است که در آن ویژگی‌ها و خصوصیات فرد بر اساس ماهی که در آن متولد شده است، تحلیل می‌شوند. این نوع طالع‌بینی بیشتر در فرهنگ‌های غربی وجود دارد و از نظر علمی و عقلانی مورد تأیید قرار نمی‌گیرد. اما می‌توان آن را نوعی سرگرمی دانست که بر اساس باورها و سنت‌های خاصی انجام می‌شود.

برای فال و تک نیت رایگان چکاوک کلیک کنید

فال چکاوک

آیدی اینستاگرام: _pishgoo_@

تک نیت رایگان در تلگرام